неділя, 25 березня 2018 р.

Компетентності на уроках історії



Класифікація основних історико-предметних компетентностей учнів.
•         Хронологічні
•         Просторові
•         Інформаційні
•         Мовленнєві
•         Логічні
•         Аксіологічні
1. Хронологічна
•         передбачає вміння учнів орієнтуватися в історичному часі:
•          розглядати суспільні явища в розвитку та в конкретно-історичних умовах певного часу;
•         співвідносити історичні події, явища з періодами, орієнтуватися в науковій періодизації історії;
•          використовувати періодизацію як спосіб пізнання історичного процесу.
2. Просторова
•         передбачає вміння учнів орієнтуватися в історичному просторі:
•         співвідносити розвиток історичних явищ і процесів з географічним положенням країн та природними умовами;
•         користуючись картою, пояснювати причини і наслідки історичних подій, процесів вітчизняної та всесвітньої історії, основні тенденції  розвитку міжнародних відносин;
•         характеризувати, спираючись на карту,
•         історичний процес та його регіональні особливості.

4.  Мовленнєва
•         передбачає вміння учнів будувати усні та письмові висловлювання щодо історичних фактів, історичних постатей та історичної теорії:
•         реконструювати образи минулого у словесній формі у вигляді опису, оповідання, образної характеристики;
•          викладати історичні поняття, зв’язки і тенденції історичного розвитку застосовуючи пояснення, доведення, міркування, узагальнюючу характеристику.

5. Інформаційна
•         передбачає вміння учнів працювати з джерелами історичної інформації:
•         користуватися довідковою літературою, Інтернетом тощо для самостійного пошуку інформації;
•         систематизувати історичну інформацію, складаючи таблиці , схеми, різні типи планів;
•         самостійно інтерпретувати зміст історичних джерел;
•         виявляти різні точки зору, визнавати і сприймати таку різноманітність;
•         критично аналізувати, порівнювати та оцінювати історичні джерела, виявляти тенденційну інформацію й пояснювати її необ’єктивність.

6. Аксіологічна
•         передбачає вміння учнів формулювати оцінки і версії історичного руху й розвитку:
•         порівнювати й оцінювати факти та діяльність історичних осіб з позиції загальнолюдських та національних цінностей, визначати власну позицію щодо суперечливих питань історії;
•         виявляти інтереси, потреби, протиріччя в позиціях соціальних груп і окремих осіб та їх роль в історичному процесі, тенденції і напрями історичного розвитку;
•         оцінювати різні версії й думки про минулі історичні події, визнаючи, що деякі джерела можуть бути необ’єктивними.
   У школі сьогодні особлива увага надається формуванню правових компетентностей учнів, адже правова освіта є одним з найважливіших чинників розвитку особистості, становлення громадянського суспільства і демократичної правової держави, умовою формування  правосвідомості громадянина.
   
Аксіологічно-правова- через висловлювання відношення, власної позиції щодо функції права у суспільстві, правомірної та неправомірної поведінки, юридичної відповідальності за правопорушення, визначення чеснот громадянина правової демократичної держави.

Немає коментарів:

Дописати коментар