Життя
– вічна наука. Сьогодні воно змінюється стрімко, часом непередбачувано. В
період реформування освіти роль учителя в навчально-виховному процесі має бути
переосмислена кожним.
Національною доктриною
розвитку освіти в Україні утверджено стратегію прискореного, випереджаючого,
інноваційного розвитку освіти і науки, забезпечення самоствердження і
самореалізації особистості.
Місія
школи полягає у тому, щоб допомогти кожній дитині усвідомити суть свого життя,
визначити і накреслити орієнтири власного розвитку, свою систему життєвих
координат.
Кожен
вчитель використовує різні методи для того, щоб покращити успішність учнів.
Свої
уроки я планую так, щоб всі структурні компоненти підпорядковувалися
віковим особливостям . Для того, щоб зацікавити
учнів, в першу чергу, проводжу такі уроки, на яких ставлю проблемне
завдання. Тоді школярі намагаються бути уважними, прислухатися до думок
товаришів. Досить успішними є уроки з випереджальними завданнями. Позитивний
результат дають уроки, проведені за новими, інтерактивними технологіями:
дискусії, дебати, робота в групах. Такі уроки учні запам'ятовують, і кожен
намагається внести свою частку знань у вирішення того чи іншого питання і навіть
слабші учні працюють, щоб не підвести
своїх товаришів у групі. На заняттях разом з учнями проводимо
паралелі між подіями минулого і
сьогоденням , використовуючи метод ретроперспективи .
В процесі роботи я зрозумів, що досить часто учням важко розібратися в матеріалі великому за
обсягом і складному по розумінню. При цьому, як правило відводиться мала
кількість годин на його вивчення. В
такому випадку в голові дитини накопичується багато невпорядкованої інформації,
що спричиняє плутанину в думках. Дану
проблему намагаюся вирішувати шляхом використання образних символів, опорних
схем чи опорних конспектів. Оскільки відомо, що 10-15 % інформації учні
сприймають на слух, а 80-85% - зором,
тому намагаюся як найбільше використовувати зорову пам'ять учнів.
Проблема,
над вирішенням якої я працюю, це – «Розвиток критичного мислення учнів шляхом використання
умовно - графічної наочності на уроках
історії».
Конфуцій говорив: «Навчання без міркування – марна праця».На
уроках коли потрібно порівняти якісь
явища або процеси, використовую такі прийоми - «логічне дерево», «терези», пропоную учням
скласти концептуальну таблицю. Досить
ефективним є використання діаграми Венна.Досвід показує , що найбільш ефективно
можна розвивати
критичне мислення можна лише шляхом розв'язання проблемних задач з історії. Це
дає змогу учням краще усвідомлювати минуле і сучасне.
Велика увага приділяється
краєзнавчій роботі та національно – патріотичному
вихованню учнів . За п’ятирічний атестаційний цикл було виготовлено експозиції:
«Витоки шкільництва», «Наш край в роки лихоліття» в яких відображена вся
історія становлення освіти в нашому краї, висвітлено всі жахіття німецького
окупаційного режиму на території села Михайлючка. Також було підготовлено та
проведено велику кількість виховних заходів: загальношкільних тематичних лінійок,
усних журналів, уроків мужності приурочених до основних історичних та державних
дат і річниць.
(заходи присвячені річниці
створення УПА; проголошення ЗУНР; роковини голодомору; День Соборності та Свободи України; річниця бою під Крутами; Бабин Яр, депортація кримських татар, революція на граніті, день
партизанської слави, річниця звільнення рідного краю від фашистських загарбників, Євромайдан , Небесна
сотня), щорічно проводиться акція
«Пам’ятаємо» - по впорядкуванню могил сім’ї Ловінських та загиблих воїнів.
Учні школи
беруть активну участь у історичних конкурсах: «Лелека», «Кришталева сова» та предметних олімпіадах з історії та
правознавства.
Працюю в районному
МО вчителів історії. Беру активну участь в роботі творчих
груп по розробці методичних посібників з
історії.
2015-2016 н. р. – «Використання ІКТ
на уроках історії . 6 клас»;
2016-2017 н.р. – «Розробка циклу
уроків з Всесвітньої історії. 9 клас».
2017-2018 н.р. – «Використання наскрізних змістових ліній на уроках історії
України. 7 клас»
Для самоосвіти використовую фахові журнали, газети, методичну літературу,
інтернет, словники, довідники, відвідую РМО, ОМО.
Немає коментарів:
Дописати коментар