неділя, 25 березня 2018 р.

Творчий звіт



Життя – вічна наука. Сьогодні воно змінюється стрімко, часом непередбачувано. В період реформування освіти роль учителя в навчально-виховному процесі має бути переосмислена кожним.
Національною доктриною розвитку освіти в Україні утверджено стратегію прискореного, випереджаючого, інноваційного розвитку освіти і науки, забезпечення самоствердження і самореалізації особистості.
Місія школи полягає у тому, щоб допомогти кожній дитині усвідомити суть свого життя, визначити і накреслити орієнтири власного розвитку, свою систему життєвих координат.
Кожен вчитель використовує різні методи для того, щоб покращити успішність учнів.
Свої уроки я планую так, щоб всі структурні компоненти підпорядковувалися  віковим особливостям . Для того, щоб зацікавити учнів, в першу чергу, проводжу такі  уроки, на яких ставлю проблемне завдання. Тоді школярі намагаються бути уважними, прислухатися до думок товаришів. Досить успішними є уроки з випереджальними завданнями. Позитивний результат дають уроки, проведені за новими, інтерактивними технологіями: дискусії, дебати, робота в групах. Такі уроки учні запам'ятовують, і кожен намагається внести свою частку знань у вирішення  того чи іншого питання і навіть слабші учні  працюють, щоб не підвести своїх товаришів у групі. На заняттях разом з учнями   проводимо паралелі між  подіями минулого і сьогоденням , використовуючи метод ретроперспективи .
В процесі роботи я зрозумів, що досить часто учням  важко розібратися в матеріалі великому за обсягом і складному по розумінню. При цьому, як правило відводиться мала кількість годин на  його вивчення. В такому випадку в голові дитини накопичується багато невпорядкованої інформації, що  спричиняє плутанину в думках. Дану проблему намагаюся вирішувати шляхом використання образних символів, опорних схем  чи опорних конспектів.  Оскільки відомо, що 10-15 % інформації учні сприймають на слух, а 80-85% -  зором, тому намагаюся як найбільше використовувати зорову пам'ять учнів.
Проблема, над вирішенням якої я працюю, це – «Розвиток  критичного мислення учнів шляхом  використання  умовно - графічної наочності на уроках  історії».
         Конфуцій говорив: «Навчання без міркування – марна праця».На уроках  коли потрібно порівняти якісь явища  або процеси, використовую  такі прийоми -  «логічне дерево», «терези», пропоную учням скласти концептуальну таблицю.  Досить ефективним є використання діаграми Венна.Досвід показує , що найбільш ефективно можна розвивати критичне мислення можна лише шляхом розв'язання проблемних задач з історії. Це дає змогу учням краще усвідомлювати минуле і сучасне.
Велика увага приділяється краєзнавчій роботі та національно – патріотичному вихованню учнів . За п’ятирічний атестаційний цикл було виготовлено експозиції: «Витоки шкільництва», «Наш край в роки лихоліття» в яких відображена вся історія становлення освіти в нашому краї, висвітлено всі жахіття німецького окупаційного режиму на території села Михайлючка. Також було підготовлено та проведено велику кількість виховних заходів: загальношкільних тематичних лінійок, усних журналів, уроків мужності приурочених до основних історичних та державних дат і річниць.
(заходи присвячені річниці створення УПА; проголошення ЗУНР; роковини голодомору; День Соборності та Свободи України; річниця бою під Крутами; Бабин Яр, депортація  кримських татар, революція на граніті, день партизанської слави, річниця звільнення рідного краю від  фашистських загарбників, Євромайдан , Небесна сотня), щорічно проводиться акція  «Пам’ятаємо» - по впорядкуванню могил сім’ї Ловінських  та загиблих воїнів.
  Учні школи беруть активну участь у історичних конкурсах: «Лелека», «Кришталева сова» та предметних олімпіадах з історії та правознавства.                                               
  Працюю в районному МО вчителів історії. Беру активну участь в роботі творчих груп по  розробці методичних посібників з історії.
2015-2016 н. р. – «Використання  ІКТ на уроках історії . 6 клас»;
 2016-2017 н.р. – «Розробка  циклу  уроків з Всесвітньої історії. 9 клас».
2017-2018 н.р. – «Використання наскрізних змістових ліній на уроках історії України. 7 клас»
  Для самоосвіти використовую фахові журнали, газети, методичну літературу, інтернет, словники, довідники, відвідую РМО, ОМО.

Немає коментарів:

Дописати коментар